دنیا رو بگرد

معرفی دیدنی های ایران و جهان

دنیا رو بگرد

معرفی دیدنی های ایران و جهان

دنیا رو بگرد

دوست دارم دیدنی های ایران و جهان رو بهتون معرفی کنم

مشهورترین دیدنی های دبی | قسمت اول

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۱۲ ب.ظ

10 جاذبه گردشگری برتر دبی (Dubai) | 10 جاذبه اول

شهر پر زرق و برق دبی با جاذبه های گردشگری مشهورش در تعطیلات، پرطرفدارترین نقطه امارات متحده عربی (United Arab Emirates) است. این شهر که پر از آسمان خراش ها و مراکز خرید است، از یک پایگاه مرزی کویریی به یک مقصد محبوب تبدیل  شده است که مردم در هر فرصتی، برای خرید، لذت بردن از آفتاب و تفریحاتت خانوادگی، به این شهر سرازیر می شوند.

 مطلب پیشنهادی: مشهورترین دیدنی های دبی | قسمت دوم

1) برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه (Burj Khalifa) نماد دبی و با 829.8 متر ارتفاع بلندترین برج جهان به شمار می آید. برای اکثر بازدید کننده ها، دیدن اطراف از سکویی که در طبقه 124 این برج قرار دارد، از اصلی ترین برنامه های سفر به دبی  است.

در اطراف برج خلیفه آبنماهای زیبایی وجود دارد. یکی از آنها آب نمای دبی (Dubai Fountain) است که بزرگترین و بلندترین فواره جهان است و همان گروهی آن را طراحی کرده است که آب نماهای مشهور بلاجیو (Bellagio) در لاس وگاس (Las Vegas) را طراحی کرده است.


2) موزه دبی (Dubai Museum)

موزه دبی (Dubai Museum)

موزه دبیدرقلعه الفهیدی (Al-Fahidi Fort) قرار گرفته که در سال 1787 برای دفاع از خور دبی (Dubai Creek) ساخته شد. دیوار های قلعه از سنگ های بادبر و ملات آهک درست شده است . طبقه بالا با ستون هایی چوبی که به هندلز (Handelss) معروفند نگه داشته شده است و سقف از ترکیبی از شاخه نخل، گل و گچ ساخته شده است.


3) محله بستکیه (Bastakiya) یا (دبی قدیمی)

محله بستکیه (Bastakia) یا (دبی کهن)

محله بستکیه (Bastakiya) در اواخر قرن 19 ساخته شد تا خانه بازرگانان ایرانی ثروتمندی باشد که اغلب با مروارید و پارچه سر و کار داشتند و به دلیل تجارت معاف از مالیات و دسترسی به خور دبی به این منطقه جذبب شدند. بستکیه شامل مناطقی از بخش شرقی بر دبی (Bur Dubai) تا خور و تمام ساختمان های سنگی اینن  منطقه است که روی اکثرشان بادگیرهایی قرار دارد که تا امروز به خوبی نگهداری شده اند.


4) خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum)

خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum)

شیخ سعید آل مکتوم از سال 1921 تا 1958 فرمانروای دبی و پدربزرگ فرمانروای کنونی دبی بود. خانه قبلی او بازسازی شده و به عنوان یک نمونه عالی از معماری عربی احیا شده است.


5) خور دبی (Dubai Creek)

خور دبی (Dubai Creek)

خور (نهر) دبی، شهر دبی را به دو منطقه تقسیم می کند، دیره (Deira) در شمال و بر دبی (Bur Dubai) در جنوب. این خور، در رشد دبی عنصری تاثیر گذار بوده است، که اولین آن جذب ساکنین برای صید ماهی وو مروارید به این منطقه بود. دهکده های کوچکی در حدود 4000 سال پیش در راستای خور دبی رشد کردند و درر سال 1830 با ساکن شدن قبیله بنی یاس (Bani Yas) دوران مدرن این منطقه آغاز می شود.


6) مسجد جمیره (Jumeirah Mosque)

مسجد جمیره (Jumeirah Mosque)

مسجد جمیره از نظر خیلی ها زیباترین مسجد دبیاست. این مسجد تقلید دقیقی از مسجد الازهر (Al-Azhar)قاهره (Cairo) است که هشت برابر آن اندازه دارد و نمونه خوبی از معماری اسلامی است. مسجد جمیره در دوران میانی خلافت فاطمیان  ساخته شد و دو مناره با تزیینات سنگی ظریف دارد به خصوص در شبب  که با نورافکن ها روشن می شود، بسیار دیدنی است.


7) بازار های دیره (Deira Souks)

بازار دیره (Deira Souks)

بازارهای دیره (Deira) دبی در بخش شمالی ساحل خور دبی (Dubai Creek) قرار گرفته است و کوچه پس کوچه های آن ملیت های مختلفی را نشان می دهد که دبی را برای اقامت انتخاب کرده اند. روی ساحل خورر دبی، لنج های قدیمی بارگیری می شوند در حالی که می توانید در همان نقطه، هتل ها، بانک ها و ساختمان های مدرن دبی را به عنوان پشت صحنه این منظره ببینید.


8) جاده شیخ زاید

جاده شیخ زاید

جاده شیخ زاید اصلی ترین شاهراه دبی است که از منطقه تجاری مدرن شهر عبور می کند. این بزرگراه پهن و هشت بانده دیواره بلندی از جنس شیشه، کروم و استیل دارد که در طول آن کشیده شده است.

دیدنی های مهم دبی، در نواری بین میدان و اولین تقاطع قرار گرفته است و بیشتر مرکز خرید های معروف دبی  هم در امتداد همین خیابان است.


9) مسجد بستکیه (Bastakia Mosque)

شاید مسجد بستکیه دبی، بزرگترین یا چشمگیرترین مسجد اماراتنباشد اما یکی از خوش عکس ترین مساجد دبی است که با شبکه های چوبی بدیعی اش زیبایی آن با نمای تماما سفید آن، چند برابر می شود.


10) دهکده میراث و غواصی (Heritage and Diving Village)

دهکده میراث و غواصی (Heritage and Diving Village)

معماری، میراث و فرهنگ دریایی دبی، در دهکده میراث و غواصی دبی در معرض نمایش قرار داده شده است،  با بازسازی نمایش هایی از صید مروارید و ساخت لنج (دو پایه مهم تاریخی اقتصاد دبی).

در اینجا تنها به 10 جاذبه برتر گردشگری دبی اشاره شده. اگر قصد سفر به دبی دارید حتما راهنمای سفر به دبی را  بخوانید.

 


منبع: مجله گردشگری مپگرد | برترین جاذبه های گردشگری دبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی