دنیا رو بگرد

معرفی دیدنی های ایران و جهان

دنیا رو بگرد

معرفی دیدنی های ایران و جهان

دنیا رو بگرد

دوست دارم دیدنی های ایران و جهان رو بهتون معرفی کنم

راهنمای جامع سفر به چین (China)

دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۵۶ ق.ظ
راهنمای جامع سفر به چین (China)

کشورهای کمی در دنیا وجود دارند که فرهنگی به متمایزی چین داشته باشند.



کشور پر از تضاد چین، از طرفی پکن (Beijing)، شانگهای (Shanghai) وهنگ کنگ (Hong Kong) پررونق را دارد و از طرفی مناطقی روستایی و بسیار عقب اقتاده و توسعه نیافته ای در بخش غربی. این کشور بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه گیر کرده است. تغییرات سریع مردم کنجکاو را از سراسر جهان جذب کرده است.

نکات ضروری برای سفر به چین (China)

هزینه های معمول در چین

 

هزینه هتل و هاستل در چین

هزینه خوابگاه ها از حدود 40 CNY شروع می شود (اما در پکن می تواند تا 80 CNY افزایش یابد) و برای یک اتاق خصوصی با یک حمام مشترک حدود 125 CNY (بستگی به شهر مورد نظر) یا برای یک اتاق خصوصی با امکانات سوئیت حدود 185 CNY خواهد بود.

هزینه هتل های معمولی از حدود 135 CNY برای هر شب شروع می شود که در عین معمولی بودن ارزش خوبی دارد. البته هزینه هتل ها در هنگ کنگ بالاتر است و برای یک اتاق یک نفره از 145 CNY در هر شب شروع می شود.

هزینه هتل و هاستل در چین

 

هزینه غذا در چین

غذا در چین (China) ارزان است. یک وعده غذایی از یک فروشنده خیابانی معمولا حدود 1-2 دلار است. با این مبلغ می توانید رشته فرنگی، برنج، نان، گوشت خوک، و یا یک سوپ بخرید.

هزینه یک وعده غذایی کامل با نشستن در یک رستوران، بین 2-8 دلار است به علاوه هزینه ای که باید برای یک کاسه برنج و ظرف های  تمیز پرداخت کنید. (بله، تمیزی ظروف هزینه جداگانه دارد!)، که معمولا حدود 50 سنت است.

اگر به دنبال غذاهای محلی هستید،می توانید با کمتر از 10 دلار یک غذای محلی خوب تهیه کنید. در غرب ، جنوب و مرکز چین، غذا بسیار ارزان تر از شهرهای بزرگ است و شما می توانید با کمتر از 4 دلار در روز، غذای خود را تهیه کنید؛ حدود نصف هزینه ی شهر های بزرگ.

اگر بیرون از شهرهای غربی شده مثل هنگ کنگ (Hong Kong) باشید، برای غذاهای غربی، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. یک ساندویچ سبک غربی قیمتی حدود 6 دلار دارد و یک فنجان قهوه می تواند قیمتی در همین حدود داشته باشد.

از آنجایی که غذا بسیار ارزان است، نیازی نیست خودتان غذا تهیه کنید.. بهتر است غذای خود را در خیابان ها و رستوران ها میل کنید. علاوه بر این، حتی اگر برای پخت غذا به خرید مواد اولیه بروید، اکثر هتل ها و مراکز اقامتی امکانات آشپزی ندارند.

هزینه غذا در چین

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی