دنیا رو بگرد

معرفی دیدنی های ایران و جهان

دنیا رو بگرد

معرفی دیدنی های ایران و جهان

دنیا رو بگرد

دوست دارم دیدنی های ایران و جهان رو بهتون معرفی کنم

چطور برای سفرهای خارجی پرواز ارزان پیدا کنیم؟

سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۵۶ ب.ظ


چطور پرواز ارزان پیدا کنیم؟

این روزها دوره مسافرت خیلی ارزان تمام شده‌ است و پرواز می‌تواند پرهزینه‌ترین بخش سفر شما باشد. بنابراین پیدا کردن یک پرواز ارزان به اندازه پیدا کردن مقصد، شرکت تور، کوله‌ پشتی یا مکان اقامت مناسب، مهم است. پروازهای ارزان واقعی هستند!! اگر دوست دارید بدانید چطور می‌توان پبرای سفرهای خارجی روازهای ارزان پیدا کرد با مپگرد همراه باشید. 


گران بودن پروازها دلایل زیادی دارد مثل ورشکستگی، یعنی هواپیمایی‌ها برای به دست آوردن سود تحت فشار قرار دارند و نمی‌توانند نرخ سفرها را کاهش دهند و رقابت محدود هم انگیزه آن ها را برای انجام این کار کمتر می کند. علاوه بر این، هواپیمایی‌ها به دلیل کم بودن مسیرها و ظرفیت، با هواپیماهای پر از سرنشین پرواز می‌کنند. هواپیمای پرتر به معنی انگیزه کمتر برای کاهش نرخ‌ها هم هست، اما این به این معنی نیست که همه چیز کاملا علیه شما است. هواپیمایی‌ها هر روز پیشنهادهای بی‌نظیر زیادی دارند، از قیمت های ارزانی که به اشتباه منتشر می شوند تا پروازهای عادی و قیمت‌های تخفیف‌دار برای رقابت با هواپیمایی‌های دیگر.

مطلب پیشنهادی: کارهایی که نباید در سفر انجام داد

 

این نکات راهنما می‌تواند به شما کمک کند پروازها و پیشنهادات ارزان‌ قیمت پیدا کنید

  • در مورد تاریخ سفر خود انعطاف‌پذیر باشید

قیمت بلیط هواپیمایی‌ها بر اساس روز هفته، زمان و تعطیلات پیش رو مثل تعطیلات رسمی، شب سال نو، متفاوت است. همیشه پرواز در روزهای وسط هفته از پرواز در تعطیلات آخر هفته ارزان‌تر است چون بیشتر مردم آخر هفته مسافرت می‌کنند، بنابراین هواپیمایی‌ها قیمت‌های خود را بالا می برند. اگر بعد از یک تعطیلات مهم پرواز کنید هم قیمت‌ها کمی‌ارزان‌تر است. پروازهای صبح زود یا آخر شب ارزان‌تر هستند چون تعداد افراد کمتری دوست دارند در این زمان‌ها سفر کنند.

برای انتخاب ارزان‌ترین روز پرواز، قبل از تنظیم حرکت حتما تاریخ‌های دیگر را هم بررسی کنید. اگر در مورد تاریخ‌های پروازتان انعطاف‌پذیری نداشته‌باشید نمی‌توانید پرواز ارزان پیدا کنید.




  • در مورد مقصدهای خود انعطاف‌پذیر باشید

به جای اینکه با یک پرواز گران مستقیم به مکان اصلی بروید، به جایی سفر کنید که پرواز از آنجا به مکان اصلی ارزانتر است.

در مورد سفرهای خارجی ابزارهای مناسب زیادی وجود دارد که به شما در پیدا کردن پرواز ارزان کمک می کنند، مثلا وب سایت Kayak به شما این امکان را می دهد تا فرودگاه مقصد اصلی خود را وارد کنید و ببینید چه مسیرهایی ارزان‌ترین پروازها را به آن مکان دارند. Google Flights هم ویژگی مشابه و بهتری دارد. اگر در مورد محلی که می‌خواهید بروید انعطاف‌پذیر باشید (یعنی بتوانید از هر نقطه ای به مقصد برسید) این ابزارها برای شروع برنامه‌ریزی فوق‌العاده‌ هستند.

همیشه گزینه ای برای مقصد مورد نظر شما در سراسر جهان وجود دارد و اگر در مورد محلی که می‌خواهید بروید انعطاف پذیر باشید می‌توانید به کمک ابزارها این گزینه ها را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: راه های کسب درآمد در سفر

 

در مورد مقصدهای خود انعطاف‌پذیر باشید

  • پرواز با هواپیمایی‌های کم‌هزینه

تا سالها پیش اگر می‌خواستید بین قاره‌ها پرواز کنید بیشتر گرفتار شرکت های هواپیمایی‌ سنتی و گران می‌شدید ولی امروز دیگر این طور نیست. در حال حاضر هواپیمایی‌های کم‌هزینه در خیلی از مسیرهای طولانی خدمات ارائه می‌دهند و امکان سفر کم‌هزینه را به سراسر جهان فراهم می‌کنند.

هواپیمایی‌های نروژ (Norway) امکان پرواز به اروپا از بانکوک (Bangkok) را با حدود 250 دلار در هرمسیر فراهم می‌کنند. Air Asia X  در سراسر آسیا واسترالیا پیشنهادهای خیلی ارزانی با 100 دلار در هر مسیر ارائه می‌دهد. هواپیمایی‌های هند و خاورمیانه هم پروازهای ارزانی در سراسر شبه قاره وآفریقا ارائه می‌دهند.

در امریکا تنها تعداد انگشت‌شماری از این نوع هواپیمایی وجود دارد. تعداد این شرکت ها در اروپا بیشتر است و رقابت آن ها باعث شده‌است قیمت‌ها در اروپا پایین بمانند.

هواپیمایی کم‌هزینه AirAsia در آسیا (Asia) امکان پرواز ارزان به خیلی از مکان‌ها را فراهم می‌کند. مثلا شما می‌توانید بلیط بانکوک (Bangkok) بهکوالالامپور (Kuala Lumpur) را به قیمت سی دلار آمریکا پیدا کنید و حتی می‌توانید با حدود 110 دلار آمریکا برای هر مسیر از جنوب شرقی آسیا (Asia)به استرالیا پرواز کنید. این هواپیمایی‌های ارزان خیلی وقت ها بلیط های مجانی  ارائه می‌دهند و شما فقط مالیات سفر را می‌پردازید.

پرواز با هواپیمایی‌های ارزان جایگزین خوبی برای پرواز با "هواپیمایی‌های بزرگ" است. در این سفرها امتیازات کمتری می‌گیرید اما می‌توانید در هزینه بلیط صرفه‌جویی‌ کنید. حتما فاصله فرودگاه‌ها از مرکز شهر را بررسی کنید، بعضی وقتها رفتن از فرودگاه به شهر می‌تواند باعث شود پرواز با یک هواپیمایی کم‌هزینه در مجموع گران‌تر باشد.

مطلب پیشنهادی: انتخاب کارت اعتباری مناسب سفر

هواپیمایی کم‌هزینه AirAsia
هواپیمایی کم‌هزینه AirAsia

منبع و ادامه مطلب چطور برای سفرهای خارجی پرواز ارزان پیدا کنیم؟ | مپگرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی